AIM Forum

Risen from Obscurity
Aktuellt datum och tid: 02:27, 26 maj 2018

Alla tidsangivelser är UTC + 2 timmar

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 09:43, 02 okt 2006 
AIM Ordförande
Användarvisningsbild

Tyvärr så blir det inget Höst-LAN 2006.

Orsakerna är helt eller delvis sviktande intresse från veteran-admins. Dessutom så har en del av våra nyare admins flyttat till annan ort för att studera, vilket försvårar för dem att aktivt kunna delta under ett helt LAN. Att våra LAN-partyn har ökat i omfång från ett 40-tal deltagare, med i runda slängar 100 personer, till närmare 140 är ju väldigt trevligt, men kräver också en större insats från arrangörshåll. I början så brann verkligen alla för att kunna presentera ett så bra evenemang som vi bara kunde och den extra arbetsbördan kändes enbart inspirerande, men när allt fler av lågorna börjar vackla så blir vi alltför beroende av rutin. Naturligtvis är det bra med rutin, men det får inte heller förlitas helt på rutin, så att nytänkande och fräsch-het försakas. Allt detta sammantaget gör att arrangemangen blir lidande, då de admins som ställer upp får ett alltför tungt lass att dra och i sin tur gör att de admins som fortfarande är villiga att dra det tunga lasset tappar motivationen.

Så är detta slutet på en era? Eller är det förhoppningsvis början på något nytt? Det är helt upp till Er, våra tidigare, nuvarande och framtida datorintresserade, LAN-deltagande ungdomar och veteraner. Jag tror att jag talar för alla Admins då jag påstår att ingen vill att LANen skall upphöra, men att någon annan behöver ta över staffettpinnen och föra detta evenemang vidare. Vi har fortfarande en liten trupp relativt nya admins (och kanske några veteraner) som fortfarande vill och kan dra ett LAN, men de kan inte göra det ensamma. Planering inför LAN klarar de med all säkerhet utan problem, men det är framförallt under själva LANen som vi behöver ha en nyrekryterad stab av arbetsvilliga, ivriga, idérika, etc personer. Hur många admins det krävs för att kunna dra ett LAN är svårt att avgöra, men jag gissar att vi behöver runt 20 aktiva för att arrangera ett bra och trevligt evenemang. Jag uppmanar därför alla intresserade att höra av sig till oss med en intresseanmälan, se kontaktuppgifter nedan. Förmodligen kommer vi även att behöva arrangera en samling, där alla intresserade är välkomna. Men detta får vi återkomma till senare.

Du som är intresserad av att bli hjälpa AIM vänligen författa ett mail och skicka det till:
johantorn(at)gmail.com (ersätt (at) med ett snabel-a).

Skriv "AIM-Admin intresseanmälan" i rubriken (klipp och klistra).
Skriv sedan om vem du är, dvs Namn, ålder, en kort beskrivning om dig, dina intressen och din tidigare datorvana.

ALLA är naturligtvis välkomna att söka.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 2 timmar